Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10814/110
Title: | Βιβλιοθήκες για το σχολείο στην εποχή του ίντερνετ, δυνατότητες και εμπειρίες |
Alternative title: | School Libraries in the Internet era: challenges, opportunities and experiences |
Qualified type: | Videorecording Conference item |
Creator: | Cassany, Daniel |
Contributor: | Organiser of meeting: Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών, με την ευγενική υποστήριξη του περιφερειακού οργανισμού πληροφόρησης ProBiblio ο οποίος εργάζεται για τις βιβλιοθήκες στους νομούς Βόρεια- και Νότια-Ολλανδία |
Date: | 2013-11-15 |
Place of production: | Ευγενίδειο Ίδρυμα Eugenides Foundation |
Event: | Εκπαίδευση και Βιβλιοθήκες στον Ψηφιακό Κόσμο, 9ο Διεθνές Συνέδριο, 15-16 Νοεμβρίου 2013 Education and Libraries in the Digital Age 9th International Conference Nov. 15-16, 2013 Eugenides Foundation |
Language: | English |
Record level: | Analytic (component part) |
Description: | 1η Συνεδρία, Συντονίστρια: Εύα Σεμερτζάκη,
Βιβλιοθηκονόμος, MSc., Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Βιβλιοθήκης της Τράπεζας της Ελλάδος, Συντάκτρια (περιοδικό Συνεργασία) 1st session, Chair:Eva Semertzaki, Librarian, MSc. Deputy Head of Library Section, Bank of Greece, Editor (Synergasia journal) |
Îbstract: | Όταν (σχεδόν) όλοι οι μαθητές και οι διδάσκοντες έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ και όταν οποιοδήποτε στοιχείο απέχει μερικά κλικ, η ύπαρξη της βιβλιοθήκης αποκτά μεγαλύτερο νόημα και αποτελεί μεγαλύτερη αναγκαιότητα. Το θέμα δεν είναι πια να βρεθούν πόροι, να καταγραφούν και να ταξινομηθούν χρηστικά τον φυσικό χώρο. Τώρα η βιβλιοθήκη επικεντρώνεται περισσότερο στον χρήστη-σπουδαστή, στην ανάλυση των αναγκών του, στην ανάπτυξη προγραμμάτων εκπαίδευσης του χρήστη στην εξεύρεση ψηφιακών πόρων (αξιόπιστων, δημοσίων, δημοκρατικών) για τα διάφορα μαθήματα των σχολικών προγραμμάτων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο βιβλιοθηκάριος μετατρέπεται σε μεσάζοντα μεταξύ των αυξανόμενων αναγκών του μαθητή και του διδάσκοντα και το σύμπαν των διαθέσιμων στο δίκτυο πόρων. Η Ισπανία και η Λατινική Αμερική έχουν αναπτυχθεί διάφορες πρωτοβουλίες ως προς αυτό. While (almost) every teacher and student has access to the Internet with all the information just some clicks away, libraries are still necessary and useful. The main issue today is not selecting, providing or efficiently organizing the library stock, not even making a library catalogue. Now we must focus on libraries' user-learners, on analyzing their needs, developing training programs for them, and searching online (reliable, public, democratic) resources for every subject in the school curriculum. The librarian becomes a 'mediator' between the growing and diverse needs of students and teachers and the universe of available resources on the Net. Therefore, in this session I will introduce and explain a number of initiatives some Spanish and Latinamerican librarians and teachers have undertaken in this line. |
Subject: | Σχολικές βιβλιοθήκες Εκπαιδευτική διαδικασία School libraries Educational process |
Keywords: | Υπηρεσίες βιβλιοθήκης Μαθητές Διαδίκτυο Αναζήτηση πληροφορίας Library services Internet Information seeking School students |
Alternative web page: | http://www.blod.gr/lectures/Pages/viewlecture.aspx?LectureID=1064 |
Rights Holder: | Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών (ΟΕΕΒ) Committee for the Support of Libraries (CSL) |
License: | Fair Use License |
Date copyrighted: | 2013-11-15 |
Notes: | * Daniel Cassany, Διδάσκων και αναλυτής Ανάλυσης του Λόγου, Τμήμα Μετάφρασης και Γλωσσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πομπέου Φάμπρα, Βαρκελώνη, daniel.cassany@upf.edu,
Προσωπικός διαδικτυακός τόπος: http://www.upf.edu/pdi/daniel_cassany/
Ο Daniel Cassany είναι πτυχιούχος Καταλανικής Φιλολογίας και Δόκτωρ Εκπαιδευτικών Επιστημών. Έχει εκδώσει πάνω από 12 βιβλία σχετικά με την διδασκαλία της γραπτής επικοινωνίας και των γλωσσών στα καταλανικά, ισπανικά και πορτογαλικά, που έχουν κάνει πολλές εκδόσεις.
Ενδεικτικά:
Περιγράφειν και γράφειν (1987), Το μαγειρείο της γραφής (1993), Η επισκευή της γραφής (1993), Η δόμηση της γραφής (1999), Πίσω από τις αράδες (2006), Εργαστήριο κειμένων (2006), Ξύνοντας το μολύβι (2007) και Γλωσσική διδασκαλία (συλλογικό έργο), Online: ανάγνωση και γραφή στο διαδίκτυο (2012).
Έχει δημοσιεύσει πάνω από 100 κείμενα – επιστημονικά άρθρα σε δελτία και περιοδικά – κάποια σε αγγλικά και γαλλικά. Είναι επιστημονικός σύμβουλος σε πάνω από 15 ερευνητικά περιοδικά σχετικά με την γλώσσα και την γλωσσική διδασκαλία στα καταλανικά και ισπανικά. Υπήρξε επισκέπτης καθηγητής σε μεταπτυχιακά προγράμματα (Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά) πανεπιστημίων και άλλων θεσμών σε πάνω από 25 χώρες της Ευρώπης της Αμερικής και της Ασίας. Έχει συνεργαστεί με τα υπουργεία Παιδεία της Ισπανίας της Αργεντινής, της Χιλής και του Μεξικού, σε προγράμματα και δράσεις αλφαβητισμού. Από το 2004 συντονίζει μια ερευνητική ομάδα για την Κριτική Ανάγνωση * Daniel Cassany, Discourse Analysis teacher and researcher, at the Department of Translation and Language Sciences (Universitat Pompeu Fabra, Barcelona), daniel.cassany@upf.edu, Personal web: http://www.upf.edu/pdi/daniel_cassany/ Daniel Cassany has a degree on Catalan Philology and a Ph. D. on Educational Sciences. He has published more than 12 books about written communication and language teaching in Catalan, Spanish and Portuguese, with several editons, like Describir el escribir (1987); La cocina de la escritura (1993); Reparar la escritura (1993); Construir la escritura (1999); Tras las líneas (2006); Taller de textos (2006), Afilar el lapicero (2007) and Enseñar lengua (1993, with more authors), En línea: leer y escribir en la red (2012). He has published more than 100 texts, between scientific articles in bulletins and reviews, also in English and French. He is part of the advising board of 15 research journals on language and language education in Catalan and Spanish. He has been visiting professor in postgraduate courses, masters and Ph D. programs at universities and institutions of more than 25 countries, in Europe, America and Asia. He has collaborated with the Ministry of Education of Spain, Argentina, Chile and Mexico, in programs and actions about literacy education. From 2004, he coordinates a research group about Critical Literacy. |
Digital object availability: | Available |
Appears in item Groups: | Lectures, Friday 15 November 2013 |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.