Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10814/126
Title: | Προγράμματα βιβλιοθηκών για κοινωνική ενσωμάτωση: η συνεργασία με εθελοντές στο σύστημα δημοσίων βιβλιοθηκών του Αμβούργου |
Alternative title: | Library projects for social inclusion – working with volunteers at the Hamburg public library system |
Qualified type: | Videorecording Conference item |
Creator: | Rösch, Gabriele |
Contributor: | Organiser of meeting: Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών, με την ευγενική υποστήριξη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και του Ολλανδικού Ινστιτούτου για τις δημόσιες βιβλιοθήκες στη Χάγη, Ολλανδία. |
Date: | 2012-10-06 |
Place of production: | Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, Αμφιθέατρο "Λεωνίδας Ζέρβας", Αθήνα National Hellenic Research Foundation, 48 Vassileos Constantinou Av., Athens |
Event: | Έξυπνες Ιδέες, Ελκυστικές Βιβλιοθήκες. 8ο Διεθνές Συνέδριο, 5 και 6 Οκτωβρίου 2012, Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)/ Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ), Αθήνα Smart Ideas, Attractive Libraries . 8th International Conference October 5-6, 2012 National Documentation Centre (EKT) / National Hellenic Research Foundation (NHRF), Athens - Greece |
Language: | English |
Record level: | Analytic (component part) |
Description: | 1η Συνεδρία, Συντονιστής: Δρ Γεώργιος Δ. Μπίκος, Διδάσκων στο Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του ΤΕΙ Αθήνας 1st session, Chair: Dr George D. Bikos, faculty member of Technological Institute of Athens, Department of Library Science and Information Systems |
Îbstract: | Τον Φεβρουάριο 2007 τα Bücherhallen του Αμβούργου εγκαινίασε μια φιλανθρωπική μη κερδοσκοπική θυγατρική εταιρεία. Λειτουργεί δύο προγράμματα εθελοντών, το «Αγγελιοφόροι των μέσων» και «Διάλογος στα Γερμανικά». Και τα δύο προγράμματα έχουν λάβει αρκετά βραβεία από τότε που εγκαινιάστηκαν.
Οι «Αγγελιοφόροι των μέσων» ήταν το πρώτο πρόγραμμα με στόχο την ενθάρρυνση της συμμετοχής των πολιτών. Το πρόγραμμα αποτελεί εθελοντική υπηρεσία που παρέχει βιβλία και άλλα μέσα σε ηλικιωμένους πολίτες και άλλους ανθρώπους περιορισμένους στο σπίτι. Η επίσκεψη των εθελοντών προσφέρει τη δυνατότητα για κοινωνική και πολιτιστική ενοποίηση σε άτομα που δεν μπορούν πλέον να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους.
Ακολουθώντας τους «Αγγελιοφόρους των μέσων», τον Δεκέμβριο 2009 προστέθηκε ο «Διάλογος στα Γερμανικά». Το πρόγραμμα προσφέρει ομάδες για δωρεάν συνομιλία με μετανάστες πέρα από τα επίσημα μαθήματα ενσωμάτωσης. Άνθρωποι από όλο τον κόσμο συναντιούνται μία φορά την εβδομάδα με διευκόλυνση από εθελοντές για πρακτική στη γερμανική γλώσσα. ! In February 2007 Hamburg’s Bücherhallen established a charitable non-profit subsidiary. It runs two voluntary projects, the “Media messengers” and “Dialog in Deutsch”. Both projects received several awards since they have launched. The "Media messengers" was the first project with the goal of encouraging civic commitment. The project is a voluntary service that provides books and other media to senior citizens and other housebound people. The visit of the volunteers offers persons who can no longer leave their homes the opportunity for social and cultural integration. Following the Media messengers, “Dialog in Deutsch” was added in December 2009. The project offers free-of-charge conversation groups for immigrants outside of the official integration courses. People from all over the world meet once a week, with facilitation by committed volunteers to practice the German language. |
Keywords: | Αμβούργο Συμμετοχή πολιτών Εθελοντισμός Προγράμματα βιβλιοθηκών Hamburg Library projects Voluntary service Citizens inclusion |
Alternative web page: | http://hdl.handle.net/10442/13034 |
Rights Holder: | Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών (ΟΕΕΒ) Committee for the Support of Libraries (CSL) |
License: | Fair Use License |
Date copyrighted: | 2012-10-06 |
Notes: | Gabriele Rösch,
PR / Kampagnen,
Bücherhallen Hamburg
Hühnerposten 1
20097 Hamburg
τηλ.: 40 - 42 606 238 / Fax: 40 - 42 606 155
gabriele.roesch@buecherhallen.de
www.buecherhallen.de
Η Gabriele Roesch (M.A.), σύμβουλος δημοσίων σχέσεων στα «Bücherhallen Hamburg» (Σύστημα Δημοσίων Βιβλιοθηκών του Αμβούργου), είναι υπεύθυνη για το σχεδιασμό και υλοποίηση εκστρατειών για ειδικά προγράμματα και καινοτόμες προτάσεις του συστήματος βιβλιοθηκών. Εκτός της διοργάνωσης μεγάλων δημόσιων εκδηλώσεων, όπως ο εορτασμός της 111ης επετείου από την ίδρυση των «Bücherhallen» ή τα εγκαίνια της κεντρικής βιβλιοθήκης, η κα Roesch αναπτύσσει στρατηγικές διαφήμισης και μέσων ενημέρωσης για στοχευμένες ομάδες, όπως το δωρεάν πρόγραμμα διακοπών για παιδιά ή οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες για νέους επαγγελματίες. Στο πλαίσιο αυτό, επιτυγχάνει μακροχρόνιες συνεργασίες με μέσα ενημέρωσης, στρατηγικές συμμαχίες και υποστήριξη από διασημότητες. Επιπλέον προωθεί τα «Bücherhallen» ως συμπαγή έννοια επικοινωνίας με στόχο την αύξηση της ανταπόκρισης του κοινού. Ξεκίνησε τη δημοσίευση μηνιαίου ενημερωτικού δελτίου και σελίδας φίλων στο Facebook με σχετικά θέματα για πελάτες και συνεργάτες. Περαιτέρω, συγγράφει εκδόσεις όπως η ετήσια έκθεση των μελών του Κοινοβουλίου και των συνεργατών των «Bücherhallen».
Πριν η κα Roesch αρχίσει να εργάζεται για τα «Bücherhallen» Hamburg το 2010 και για 10 χρόνια περίπου, εργαζόταν στα τμήματα δημοσίων σχέσεων αρκετών πολιτιστικών ιδρυμάτων, όπως το Ludwigsburger Schlossfestspiele, Neue Flora Musical Theater, Stella Entertainment και Filmfest München. Από το 1994 ως το 2003, οργάνωνε και προωθούσε εμπορικά πολιτιστικές εκδηλώσεις για θέατρα, μουσικά και κινηματογραφικά φεστιβάλ σε διάφορες γερμανικές πόλεις και σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Ως διαχειριστής έργου για τη διαφημιστική εταιρεία Roth & Lorenz (2004-2008), παρείχε συμβουλευτικές υπηρεσίες σε συνεργάτες όπως η Daimler και η Coca-Cola σχετικά με τις δραστηριότητες χορηγιών και διαφήμισης εκδηλώσεων.
Αφού τελείωσε το λύκειο, η Gabriele Roesch πήρε το δίπλωμά της ως βοηθός διοίκησης διαφημιστικών επιχειρήσεων (1993). Ακολούθως σπούδασε εφαρμοσμένες πολιτιστικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Lüneburg, όπου οργάνωσε επίσης το κινηματογραφικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου ως εθελόντρια (1995-1998). Κατά τη διάρκεια των σπουδών της έλαβε υποτροφία Erasmus και σπούδασε ιστορία τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Pavia στην Ιταλία (1998-1999). Από το Σεπτέμβριο 2012 θα διδάξει στο HAW, ένα από τα πανεπιστήμια του Αμβούργου που προσφέρει πρακτικά μαθήματα πολιτιστικής διαχείρισης. Gabriele Rösch, PR / Kampagnen, Bücherhallen Hamburg, Hühnerposten 1, 20097 Hamburg, τηλ.: 40 - 42 606 238 / Fax: 40 - 42 606 155 gabriele.roesch@buecherhallen.de, www.buecherhallen.de Gabriele Roesch (M.A.), public relations consultant at Bücherhallen Hamburg, is responsible for planning and implementing campaigns for special projects and innovative proposals of the library system. In addition to organising broad public events such as the 111th anniversary ceremony or the new opening of the central library, she is also developing marketing and media strategies for specified target groups, such as the free-of-charge holiday program for children or the electronic services for young professionals. In this context she arranges long-term media collaborations, strategic partnerships and support by celebrities. Further she is promoting Bücherhallen as an integrated communication concept with the objective of an increasing public response. She launched a monthly newsletter and a facebook fanpage with relevant topics for clients and multipliers. Furthermore, she works on publications such as the annual report for the members of the Parliament and for partners of Bücherhallen. Before Ms Roesch joining Bücherhallen Hamburg in 2010 for about ten years, she had been working at public relations departments of several cultural institutions, such as Ludwigsburger Schlossfestspiele, Neue Flora Musical Theater, Stella Entertainment and Filmfest München. From 1994 to 2003, she had been organizing and commercially been promoting cultural events for theatres, music and film festivals in different German cities as well as for non-for-profit associations. As a project manager for Roth & Lorenz advertising agency (2004-2008) she had been consulting global players as Daimler or Coca-Cola about their sponsorships and event-marketing activities. After high school, Gabriele Roesch got a degree as an advertising business management assistant (1993). Thereafter, she studied applied cultural sciences at the University of Lüneburg, where she also organized the University’s cinema program as a volunteer (1995-1998). During her studies, she received an Erasmus scholarship and studied history of art at the University of Pavia in Italy (1998-1999). Starting this September she will be a lecturer at HAW, one of Hamburg’s universities offering practice courses on cultural management. |
Digital object availability: | Available |
Appears in item Groups: | Lectures, Saturday 6 October 2012 |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Roesch.pdf | 1.22 MB | Adobe PDF | View/Open |