Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10814/193
Title: Βιβλιοθήκες, παιδιά και μέσα
Alternative title: Libraries, children and media
Qualified type: Conference item
Creator: Luolamaa, Mari
Contributor: Organiser of meeting: Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών (ΟΕΕΒ)
Organiser of meeting: Ίδρυμα Ευγενίδου
Date: 2019-11-09
Place of production: Ίδρυμα Ευγενίδου, Λ. Συγγρού 387, Π. Φάληρο
Eugenides Foundation 387, Syggrou Ave. 17564, P. Faliro
Event: Ψευδείς ειδήσεις: Πληροφορία και Βιβλιοθήκες, 9 Νοεμβρίου 2019, Ίδρυμα Ευγενίδου, Λ. Συγγρού 387, Π. Φάληρο
Fake news: Information and Libraries, November 9th 2019, Eugenides Foundation
Language: English
Record level: Analytic (component part)
Description: Συμμετοχή από τη Νορβηγία με τη συνδρομή και υποστήριξη της Nordic Library στην Αθήνα
With the support of the Nordic Library at Athens, Greece
Αbstract: Τα παιδιά περνάνε όλο και περισσότερο χρόνο σε ψηφιακά μέσα. Πού βρίσκονται και τι κάνουν εκεί; Πώς μπορούμε εμείς ως βιβλιοθηκονόμοι, εκπαιδευτικοί και ενήλικες να τα βοηθήσουμε και να τα καθοδηγήσουμε όταν έρχονται αντιμέτωπα με προβλήματα στα μέσα αυτά; Πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε να αξιολογούν τα μέσα που χρησιμοποιούν; Πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε να ξεχωρίζουν τις αληθινές από τις ψευδείς ειδήσεις; Πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε όταν αντιμετωπίζουν εκφοβισμό στο διαδίκτυο; Και τελικά πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα αυτά για δικούς μας σκοπούς, όπως για παράδειγμα για να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με βιβλία, παιχνίδια κι άλλο περιεχόμενο; Το εργαστήριο θα περιλαμβάνει διάλεξη, ασκήσεις και πολλή συζήτηση γύρω από τα παιδιά και τα ψηφιακά μέσα.
Children are spending more and more time on different medias. Where are they? What are they doing there? How can we, as librarians, teachers and adults help and guide them, when they encounter problems at media. How can we help them to be more media critical? How can we help them distinguish real from fake news? How can we help them, when they meet cyberbullying at media? How can we use the media for our own purposes? To introduce books, games and other contents. The workshop includes information, rehearsals and lot of discussion about media and children.
Keywords: Ψευδείς ειδήσεις
Παιδί
Διαδίκτυο
Κριτική σκέψη
Καθοδήγηση
Fake news
Children age
Critical thinking
Guidance
Rights Holder: Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών (ΟΕΕΒ)
Committee for the Support of Libraries (CSL)
License: Fair Use License
Date copyrighted: 2019-11-09
Notes: * Η Mari Luolamaa είναι διευθύντρια βιβλιοθήκης από το Ελσίνκι. Εργάζεται στη βιβλιοθήκη Μάλμι, που είναι μία από τις 39 βιβλιοθήκες του Ελσίνκι. Πρόκειται για μια μεσαίου μεγέθους βιβλιοθήκη στο βόρειο τμήμα της πόλης. Προτού αναλάβει τη διεύθυνση, εργαζόταν ως βιβλιοθηκονόμος εκπαίδευσης. Έχει συμμετάσχει σε πολλά προγράμματα ενίσχυσης της δεξιότητας στα ψηφιακά μέσα. Ένα από αυτά αφορούσε τη δημιουργία ενός παιχνιδιού, του “Gadget Island” που απευθύνεται σε παιδιά νηπιαγωγείου. Επίσης, έχει διεξάγει αφηγήσεις ιστοριών για μικρά παιδιά, οι οποίες συμπεριλάμβαναν χρήση προγραμματιζόμενων ρομπότ δαπέδου και επαυξημένης πραγματικότητας. Στη Φινλανδία, οι σχολικές και οι δημοτικές βιβλιοθήκες συνεργάζονται στενά και η Mari έχει συμμετάσχει στη δημιουργία μοντέλων συνεργασίας. Οι επισκέψεις σε βιβλιοθήκες περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα των δημόσιων σχολείων. Η Mari έχει δημιουργήσει ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ως εργαλείο για την αναζήτηση πληροφοριών, το οποίο οι βιβλιοθήκες χρησιμοποιούν στα προγράμματα που διεξάγουν σε συνεργασία με τεχνικά σχολεία. Το παιχνίδι απευθύνεται κυρίως σε μαθητές που έχουν πάει στη Φινλανδία ως μετανάστες.
* Mari Luolamaa is a chief librarian from Helsinki, Finland. She works in Malmi library, which is one of the 39 libraries in Helsinki. Malmi is a medium-sized library in the northern part of the city. Before working as a chief librarian, she has been working as an educational librarian. She has been part in many media skills projects, for example creating a media skill game Gadget Island for pre-school pupils. She produced media storytelling hours for small children. There children use bee-bot robots and augmented reality as part of storytelling hour. In Finland public school and City library does lot of co-operation. Mari has been part of creating models between schools and libraries. Library visits are regular part of the education system in public schools. Mari has created a board game as a tool to teach information seeking and now libraries are using the game as a tool between vocational school and libraries. The game is directed especially for pupils that have come to Finland as immigrants.
Digital object availability: Available
Appears in item Groups:Workshops

Files in This Item:
File SizeFormat 
ateenafinal.pptx9.18 MBMicrosoft Powerpoint XMLView/Open