Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10814/196
Title: | Ανάγνωση από το χαρτί και από την οθόνη |
Alternative title: | Reading from paper or screen |
Qualified type: | Conference item |
Creator: | Χρυσανθοπούλου, Κατερίνα |
Contributor: | Organiser of meeting: Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών (ΟΕΕΒ) Organiser of meeting: Ίδρυμα Ευγενίδου |
Date: | 2019-11-09 |
Place of production: | Ίδρυμα Ευγενίδου, Λ. Συγγρού 387, Π. Φάληρο Eugenides Foundation 387, Syggrou Ave. 17564, P. Faliro |
Event: | Ψευδείς ειδήσεις: Πληροφορία και Βιβλιοθήκες, 9 Νοεμβρίου 2019, Ίδρυμα Ευγενίδου, Λ. Συγγρού 387, Π. Φάληρο Fake news: Information and Libraries, November 9th 2019, Eugenides Foundation |
Language: | Greek |
Record level: | Analytic (component part) |
Description: | Συμμετοχή από την Ελλάδα με τη συνδρομή και υποστήριξη του
Media Literacy Institute With the support of Media Literacy Institute |
Îbstract: | Πώς διαβάζουμε στην οθόνη των νέων ψηφιακών μέσων; Σε τι διαφέρει αυτή η διαδικασία από την ανάγνωση από ένα «παραδοσιακό» βιβλίο; Τι ρόλο μπορούν να παίξουν οι βιβλιοθήκες στο νέο αυτό τοπίο; How do we read on the screen of new digital media? How does this process differ from reading from a "traditional" book? What role can libraries play in this new landscape? |
Keywords: | Ψηφιακά μέσα Ανάγνωση εντύπου Digital media Reading |
License: | Fair Use License |
Notes: | * Η Κατερίνα Χρυσανθοπούλου έχει ολοκληρώσει πανεπιστημιακές σπουδές πληροφορικής, αγγλικής φιλολογίας και γνωσιοεπιστημών (MSc) και εργάζεται ως συγγραφέας και διερμηνέας (www.planitas.gr). Η ερευνητική της εργασία και ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν: πρόσληψη και κατανόηση γραπτού κειμένου, αντίληψη εννοιών σε πολυμεσικά κείμενα, άντληση γνώσης από κείμενα, παιδεία στα μέσα (media literacy), λειτουργικό γραμματισμό, ανάγνωση σε ηλεκτρονικά μέσα, ανάπτυξη ικανότητας αφήγησης και περιγραφής, μεθόδους δημιουργικής ανάγνωσης, machine learning, learning systems, υπολογιστικές γλωσσικές εφαρμογές. Έχει συνεργαστεί ως ερευνήτρια με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λόγου και το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα για το Ελληνικό Κέντρο Βιοσύνθεσης, το Ελληνο-Αμερικανικό Κολλέγιο Αθηνών, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, την Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Κατάρτισης και το Stories Media Lab (https://www.facebook.com/StoriesMediaLab/). Ως συγγραφέας έχει δημοσιεύσει μυθιστορήματα και μελέτες και συντονίζει εργαστήρια γραφής στο Κολέγιο Αθηνών. * Katerina Chrysanthopoulou is a cognitive scientist (MSc), writer and interpreter (www.planitas.gr) with university degrees in computer science and English language and basic diploma in psychotherapy. Here research work and interests include: understanding concepts in written and multimedia texts, learning from texts, media literacy, functional literacy, reading on electronic media, development of narrative and descriptive skills, creative reading methods, machine learning, learning systems, language computational applications. She has worked as a researcher with the Athens University of Economics and Business, the Institute for Language and Speech Processing and the National Kapodistrian University of Athens. She has designed and implemented educational programs for the Greek Biosynthesis Center, the Hellenic American College of Athens, the Ionian University, the General Secretariat for Vocational Training and the Stories Media Lab (https://www.facebook.com/StoriesMediaLab/). As a writer she has published novels and studies and coordinates writing workshops at the Athens College. |
Digital object availability: | Not available |
Appears in item Groups: | Workshops |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.