Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10814/197
Title: | Το GAPMIL και η συμβολή της IFLA στο Media & Information Literacy Section της UNESCO |
Qualified type: | Conference item |
Creator: | Αράχωβα, Τόνια |
Contributor: | Organiser of meeting: Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών (ΟΕΕΒ) Organiser of meeting: Ίδρυμα Ευγενίδου |
Date: | 2019-11-09 |
Place of production: | Ίδρυμα Ευγενίδου, Λ. Συγγρού 387, Π. Φάληρο Eugenides Foundation 387, Syggrou Ave. 17564, P. Faliro |
Event: | Ψευδείς ειδήσεις: Πληροφορία και Βιβλιοθήκες, 9 Νοεμβρίου 2019, Ίδρυμα Ευγενίδου, Λ. Συγγρού 387, Π. Φάληρο Fake news: Information and Libraries, November 9th 2019, Eugenides Foundation |
Language: | Greek |
Record level: | Analytic (component part) |
Îbstract: | Η IFLA- International Federation of Library Associations and Institutions, ιδρύθηκε το 1927 στο Εδιμβούργο. Η συνολική λειτουργία της IFLA καθορίζεται από το στρατηγικό σχεδιασμό, τον οποίο διαμορφώνει το Διοικητικό Συμβούλιο και συχνά υπόκειται σε αναθεωρήσεις και μετατροπές σύμφωνα με τις εκάστοτε προτεραιότητές της ενώ εστιάζει στους εξής επιμέρους στόχους.: 1. Προώθηση υψηλών προτύπων παροχής και παράδοσης υπηρεσιών βιβλιοθηκών και πληροφόρησης. 2. Ενθάρρυνση της αντίληψης της αξίας των καλών υπηρεσιών βιβλιοθηκών και πληροφόρησης. 3. Εκπροσώπηση των συμφερόντων των μελών της σε όλο τον κόσμο. Η IFLA δραστηριοποιείται σε πολλούς τομείς, υλοποιώντας πρωτότυπες ιδέες και προβαίνοντας σε ποικίλες καινοτομίες. Το έργο της IFLA ενισχύουν και υποστηρίζουν τα Τμήματα (Divisions) και οι Ομάδες Ειδικού Ενδιαφέροντος (Special Interest Groups) που έχει συστήσει, καθένα από τα οποία έχει συγκεκριμένο αντικείμενο λειτουργίας. Οι Διεθνείς Κατευθυντήριες Οδηγίες για την Πληροφοριακή Παιδεία (Guidelines on Information Literacy for Lifelong Learning) συντάχθηκαν από το Τμήμα Πληροφοριακής Παιδείας (Information Literacy Section-InfoLit) της IFLA. Οι κατευθυντήριες οδηγίες θα βοηθήσουν τους επαγγελματίες της πληροφόρησης, που εμπλέκονται σε εκπαιδευτικά προγράμματα π.χ. στη βασική ή την ανώτερη εκπαίδευση, στην προσπάθειά τους να καλύψουν τις τρέχουσες πληροφοριακές τους ανάγκες. Οι επαγγελματίες της πληροφόρησης, που εργάζονται σε όλα τα είδη βιβλιοθηκών, θα πρέπει να έχουν ως έναν από τους κύριους στόχους του ιδρύματός τους τη διευκόλυνση των χρηστών στις προσπάθειές τους για την απόκτηση πληροφοριακής επάρκειας (competencies). Οι πληροφοριακές δεξιότητες (skills) είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχημένη δια βίου μάθηση, για την απασχόληση και για την καθημερινή διαπροσωπική επικοινωνία κάθε πολίτη, όπως για παράδειγμα όταν ένα άτομο χρειάζεται πληροφορίες για υπηρεσίες υγείας. GAPMIL (Global Alliance for Partnerships on Media and Information Literacy) είναι η διακρατική συμμαχία της UNESCO για την προώθηση των ζητημάτων Παιδείας στα Μέσα και την Πληροφορία ως βασικής δεξιότητας όλων των πολιτών τον 21ο αιώνα. Στο πλαίσιο της δράσης της προβλέπει την ανάπτυξη δράσεων και συνεργειών με φορείς από το χώρο της εκπαίδευσης των οπτικοακουστικών Μέσων και της δημιουργικής βιομηχανίας στη Νότια Ευρώπη, ενώ αριθμεί πλέον 600 μέλη από 110 χώρες. Ιδιαίτερα στην σημερινή Ελλάδα της οποίας η παρούσα κυβέρνηση έχει θέσει ως μία καίρια προτεραιότητα την ψηφιακή ανασύσταση του κράτους με κέντρο την απλούστευση των διαδικασιών για τον πολίτη, το θέμα του media & informationliteracy καλό είναι να αναδειχθεί εμπλέκοντας και αξιοποιώντας τη δυναμική και τις δυνατότητες που παρέχουν οι βιβλιοθήκες. Γιατί στην καρδιά της δημοκρατίας ο σκοπός των εκλεγμένων είναι ακριβώς η ανταπόκρισή τους στις ανησυχίες των πολιτών. Στο ίδιο πλαίσιο η ίδια η IFLA έχει ανοίξει έναν ανοιχτό διάλογο ως συνέχεια του μεγαλύτερου διεθνούς project “Global Vision”, αναμορφώνοντας τη στρατηγική της ώστε όχι μόνο να ανταποκριθεί στις επιθυμίες των πολιτών, αλλά να δράσει προβλέποντας τις μελλοντικές ανάγκες. |
Keywords: | Πληροφοριακή παιδεία Πολιτικές Κατευθυντήριες οδηγίες Μέσα πληροφόρησης Πληροφοριακές δεξιότητες Πληροφοριακή επάρκεια Πρόσβαση στην πληροφορία Αξιολόγηση πληροφορίας Αξιοποίηση πληροφορίας IFLA- International Federation of Library Associations and Institutions Guidelines on Information Literacy for Lifelong Learning GAPMIL-Global Alliance for Partnerships on Media and Information Literacy Skills Policy and strategy guidelines Information competencies |
Rights Holder: | Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών (ΟΕΕΒ) Committee for the Support of Libraries (CSL) |
License: | Fair Use License |
Date copyrighted: | 2019-11-30 |
Notes: | Η Τόνια Αράχωβα έχει διατελέσει από τον Ιούνιο του 2011 έως και τον Μάρτιο του 2014 Λειτουργική Γενική Διευθύντρια στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος της οποίας είναι στέλεχος από το 1995. Έχει πτυχίο Ελληνικής Φιλολογίας από το ΕΚΠΑ, ΜΡΑ (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Δημόσια Διοίκηση και Δημόσια Πολιτική) από τα Τμήματα Οικονομικών Σπουδών, Ευρωπαϊκών και Διεθνών Σπουδών και Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Μs (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Επικοινωνία και τα ΜΜΕ με κατεύθυνση Πολιτική Επικοινωνία) από το ΕΚΠΑ με διπλωματική εργασία στην πολιτιστική διπλωματία, τα social media και τις presidential libraries. Η Διδακτορική της διατριβή έχει ως θέμα «Στρατηγικές για την Εφαρμογή Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος». Είναι το μόνο άτομο από την Ελλάδα που εκλέχθηκε τον Μάρτιο του 2017 και επανεξελέγη τον Αύγουστο του 2019 μέλος του Governing Board και Treasurer της Διεθνούς Ένωσης Βιβλιοθηκών (IFLA) στα 90 χρόνια λειτουργίας της. Είναι μέλος της Διεθνούς Επιτροπής για το Βραβείο IFLA International Libraries Marketing Award. Από το 2007 έως το 2010 ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου των Γενικών Αρχείων του Κράτους. Μιλά γαλλικά, αγγλικά και ιταλικά και παίζει πιάνο. Είναι Διευθύντρια Σύνταξης του λογοτεχνικού περιοδικού (δε)κατα. Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή συνέδρια και έχει δημοσιεύσει άρθρα σχετικά με την στρατηγική διοίκηση, το marketing, την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την πολιτιστική διπλωματία. Από το Σεπτέμβριο του 2017 ως και το Μάρτιο του 2019 ήταν υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας. Είναι Πρόεδρος του Hellenic US Alumni Association και επικεφαλής του ευρωπαϊκού δικτύου ENAM. |
Digital object availability: | Not available |
Appears in item Groups: | Welcome and introduction to the roundtable discussion |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.