Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10814/73
Title: Η βιβλιοθήκη φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά: το εκπαιδευτικό έργο της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Vaasa
Alternative title: Library connecting people – Educational work of Vaasa City Library
Qualified type: Videorecording
Conference item
Creator: Piikkilä, Terhi
Nordlund-Laurent, Sara
Contributor: Organiser of meeting: Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών, με την ευγενική υποστήριξη του περιφερειακού οργανισμού πληροφόρησης ProBiblio ο οποίος εργάζεται για τις βιβλιοθήκες στους νομούς Βόρεια- και Νότια-Ολλανδία.
Date: 2013-11-22
Place of production: Ευγενίδειο Ίδρυμα
Eugenides Foundation
Event: Εκπαίδευση και Βιβλιοθήκες στον Ψηφιακό Κόσμο, 9ο Διεθνές Συνέδριο, 15-16 Νοεμβρίου 2013
Education and Libraries in the Digital Age 9th International Conference Nov. 15-16, 2013 Eugenides Foundation
Language: English
Record level: Analytic (component part)
Description: 1η Συνεδρία, Συντονίστρια: Εύα Σεμερτζάκη, Βιβλιοθηκονόμος, MSc., Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Βιβλιοθήκης της Τράπεζας της Ελλάδος, Συντάκτρια (περιοδικό Συνεργασία)
1st session, Chair: Eva Semertzaki, Librarian, MSc. Deputy Head of Library Section, Bank of Greece, Editor (Synergasia journal)
Αbstract: Οι αναγνωστικές δεξιότητες, ιδιαίτερα όσον αφορά τα νέα άτομα, αποτελούν σήμερα διαρκή προβληματισμό για πολλές Ευρωπαϊκές χώρες. Καθώς οι άνθρωποι φαίνεται πως διαβάζουν λιγότερο και λιγότερο πρόθυμα, είναι ανάγκη να δοθεί έμφαση στην παρότρυνση των ανθρώπων να διαβάζουν, αλλά και να διαβάζουν δυνατά. Με αυτά τα ζητήματα ασχολούμαστε καθημερινά ως υπεύθυνες εκπαιδευτικών προγραμμάτων στη Δημόσια Βιβλιοθήκης της Vaasa. Ο βασικός στόχος μας είναι να κάνουμε τη βιβλιοθήκη προσβάσιμη σε διάφορες ομάδες ανθρώπων. Οι δραστηριότητές μας περιλαμβάνουν συνεργασίες με σχολεία και άλλα ιδρύματα της πόλης, οργάνωση συζητήσεων βιβλίων και προώθηση της φιλαναγνωσίας. Επίσης, μαθαίνουμε τους χρήστες μας πώς να χρησιμοποιούν τις βιβλιοθήκες και τους διδάσκουμε πώς να αναζητούν πληροφορίες και να αξιολογούν τις πηγές. Ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς μας περιλαμβάνει παροχή των υπηρεσιών της βιβλιοθήκης έξω από το κτήριο της, απευθείας στο κοινό της. Πριν από μερικά χρόνια διοργανώσαμε ένα πρόγραμμα για το συντονισμό των σχολικών βιβλιοθηκών της πόλης της Vaasa. Με το πρόγραμμα αυτό, στοχεύαμε στο να διευκολύνουμε τη συνεργασία ανάμεσα στη βιβλιοθήκη και τα σχολεία, να προσφέρουμε εξειδικευμένη υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς, που ήταν υπεύθυνοι για τις σχολικές βιβλιοθήκες και κυρίως να προωθήσουμε τη φιλαναγνωσία και την πληροφοριακή παιδεία στους μαθητές. Ως αποτέλεσμα του προγράμματος, αυξήθηκε η χρήση των σχολικών βιβλιοθηκών: τα στατιστικά δανεισμού ανέβηκαν και οι μαθητές άρχισαν να χρησιμοποιούν τη βιβλιοθήκη σαν απαραίτητο εργαλείο για τις σχολικές τους εργασίες. Το προσωπικό της βιβλιοθήκης επισκέπτεται συχνά τα σχολεία και προσφέρει εκπαιδευτικά πακέτα προσαρμοσμένα στις διάφορες ηλικιακές ομάδες των μαθητών. Το εκπαιδευτικό έργο της βιβλιοθήκης επεκτείνεται και στη συνεργασία με άλλους φορείς και ομάδες της πόλης, που περιλαμβάνουν παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, πολιτιστικά ιδρύματα, ηλικιωμένους, άτομα με ειδικές ανάγκες, μετανάστες και φυλακισμένους. Επίσης προσπαθούμε να προσεγγίσουμε τους λεγόμενους μη χρήστες, να βελτιώνουμε συνεχώς το επίπεδο των υπηρεσιών μας και να διευρύνουμε το φάσμα των δραστηριοτήτων μας. Η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Vaasa τιμήθηκε με το βραβείο Ανάπτυξης Βιβλιοθήκης για τη χρονιά 2010 από το Φινλανδικό Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
The reading ability among especially young people is a constant concern in many European countries today. People seem to read less and more reluctantly, and the inclination for reading as well as the importance of reading aloud is something that needs to be emphasized. These are matters we deal with every day in our work as pedagogical information specialists at the public library of Vaasa. The main purpose of our job is to make the library available to different groups of people. We work with the schools and other institutions in the city of Vaasa, we give book talks and inspire people to read, help people learn to use libraries, teach information seeking and how to evaluate sources – and much more. A large part of our job is about taking the city library services out of the physical building to the customers. A few years ago, we set up a project coordinating the school libraries in Vaasa. The objectives of this project were to facilitate the co-operation with the schools and offer professional support to the teachers in charge of the school libraries, but above all to provide the pupils with reading and literacy support. The project has raised the profile of the school libraries: lending statistics are up and pupils have learnt to use the library as a natural part of their school work. The pedagogical information specialists are common guests in the schools and we offer educational packages suitable for different age groups. The educational work at the library is also done in co-operation with other institutions and groups in Vaasa; nursery and day care personnel, cultural institutions, seniors, handicapped, immigrants and prisoners to name a few. We also strive to reach the so called non-users of the library and we are constantly developing our activities to serve our customers even better. In 2010, Vaasa city library was awarded the title of Library Developer of the Year by the Finnish Ministry of Education and Culture.
Subject: Εκπαίδευση
Ψηφιακή βιβλιοθήκη
Education
Digital libraries
Keywords: Τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας
Αναγνωστικές δεξιότητες
Εκπαιδευτικά προγράμματα
Reading skills
Information and Communication Technologies
Library literacy
Relation: 
Alternative web page: http://www.blod.gr/lectures/Pages/viewlecture.aspx?LectureID=1065
Rights Holder: Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών (ΟΕΕΒ)
Committee for the Support of Libraries (CSL)
License: Fair Use License
Date copyrighted: 2013-11-22
Notes: • Terhi Piikkilä, Υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων, Δημοτική Βιβλιοθήκη Vaasa, Φινλανδία. Η Terhi Piikkilä εργάζεται ως υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Vaasa στη Φινλανδία. Συνεργάζεται με ιδρύματα και σχολεία της πόλης και συμμετέχει σε διαφόρων ειδών προγράμματα και δραστηριότητες στη βιβλιοθήκη. Παλαιότερα είχε εργαστεί στη βιβλιοθήκη του Τμήματος Παιδαγωγικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Tampere. Το τμήμα ειδικεύεται στην εκπαίδευση, την ιστορία, τη συγκριτική λογοτεχνία και τη γλωσσολογία. Έχει δουλέψει με παιδιά, ηλικιωμένους, άτομα με ειδικές ανάγκες και άλλες ομάδες. Έχει εργαστεί ως εκπαιδεύτρια σε λέσχες και κατασκηνώσεις και έχει συμμετάσχει σε συνδέσμους που σχετίζονται με το βιβλίο. Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Ομιλητών Βιβλίου στη Φινλανδία. Έχει σπουδάσει Επιστήμη της Πληροφόρησης στο Πανεπιστήμιο του Tampere. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της παρακολούθησε μαθήματα φινλανδικής λογοτεχνίας, κουλτούρας των μέσων και βασικών αρχών δημόσιας διοίκησης. Επίσης έχει σπουδάσει Κοινωνική Εργασία στη στο Πολυτεχνικό Πανεπιστήμιο της Vaasa.
• Sara Nordlund-Laurent, Υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων, Δημοτική Βιβλιοθήκη Vaasa, Φινλανδία Η Sara Nordlund-Laurent εργάζεται ως υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Vaasa και δουλεύει κυρίως με σουηδόφωνα παιδιά και νέους. Τα καθήκοντά της περιλαμβάνουν συζητήσεις βιβλίων, εκπαίδευση χρηστών στην αναζήτηση πληροφοριών και υποστήριξη των δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας σε σχολεία και ιδρύματα. Στο παρελθόν, εργάστηκε στο Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι, όπου ασχολήθηκε με ένα διδακτορικό πρόγραμμα σχετικά με την αλληλογραφία κατά το 19ο αιώνα, ενώ παράλληλα δίδασκε και έκανε επιμέλειες κειμένων. Τα κύρια ενδιαφέροντά της περιλαμβάνουν την επικοινωνία, τον αλφαβητισμό και τη διαλεκτική. Η Sara Nordlund-Laurent έχει επίσης εργαστεί στα Αρχεία Ιστορίας και Λογοτεχνίας και στο Αρχείο Σουηδικής Γλώσσας της Κοινότητας Σουηδικής Λογοτεχνίας της Φινλανδίας, η οποία είναι ένας επιστημονικός οργανισμός που διατηρεί, αναπτύσσει και προωθεί τη Σουηδική πολιτιστική κληρονομιά στη Φινλανδία. Επίσης, έχει εργαστεί στο πανεπιστημιακό βιβλιοπωλείο του Ελσίνκι. Η Sara Nordlund-Laurent είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος και δασκάλα σουηδικής γλώσσας και λογοτεχνίας. Έχει σπουδάσει στα πανεπιστήμια του Ελσίνκι, του Åbo (Turku) και του Aarhus.
• Terhi Piikkilä, Pedagogical information specialist, Vaasa’s City Public Library, Finland Terhi Piikkilä works as a pedagogical information specialist at the Vaasa city library in Finland. She works with the institutions and schools in Vaasa and participates in many kinds of projects and activities within the library. Earlier she has worked at the library of the department of humanities and education at Tampere University. The department specializes in education, history, comparative literature and linguistics. She has had several assignments among e.g. handicapped people, seniors and children. She has also worked with many clubs and at many camps as an instructor and has participated in the activities of various associations and clubs. She is a board member of The Book Talker's Association in Finland. Terhi Piikkilä graduated in information science from Tampere University. Her minor subjects were pedagogy, Finnish literature, media culture, and municipal basic studies. She is also a bachelor of social services from Vaasa polytechnic.
• Sara Nordlund-Laurent, Pedagogical information specialist, Vaasa’s City Public Library, Finland Sara Nordlund-Laurent works as a pedagogical information specialist at Vaasa city library among mainly Swedish speaking children and young people in Vaasa. Her tasks include booktalking, teaching information seeking and supporting all forms of reading activities in schools and other institutional settings. Before she started working at the library Sara Nordlund-Laurent used to work at the University of Helsinki with teaching, editorial work and a doctoral project about letter writing in the 19th century. Her main interests are communication, literacy and dialogical matters. Sara Nordlund-Laurent has also gained experience within the archive sector as she used to work at The archives of History and literature and The archive of the Swedish language at the Society of Swedish literature in Finland, which is a scholarly organisation that preserves, develops and mediates the Swedish cultural heritage in Finland. Earlier on, Sara Nordlund-Laurent worked at the Academic Bookstore in Helsinki both as a salesperson and in the office. Sara Nordlund-Laurent is a master of arts and she is also a qualified teacher of Swedish language and literature. She was educated at the University of Helsinki, Åbo Akademi University and Aarhus University.
Digital object availability: Available
Appears in item Groups:Lectures, Friday 15 November 2013

Files in This Item:
File SizeFormat 
Piikkila-Nordlund 15.11.2013.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open